fallback

В Европа Toyota залага на хибрида като алтернатива на дизела

Японският концерн очаква през 2020 г. половината продажби на континента да бъдат със смесено задвижване

11:10 | 15.01.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският производител Toyota ще залага на модели с хибридно задвижване, които да се превърнат в алтернатива за европейските клиенти, търсещи заместител на дизеловите мотори. Това обяви президентът на европейското подразделение на компанията Йохан ван Зил пред Automotive News.

„В момента 40% от продажбите ни на континента са на хибридни автомобили. Целта ни е през 2020 г. те да бъдат повече от 50%. Впрочем дялът ни в Западна Европа и сега е толкова, а в страни като Франция, например, надвишава 60%”, коментира Ван Зил.

Топ мениджърът допълни, че Toyota ще разшири гамата от предлагани хибридни модели с по-мощни модификации. Целта пред компанията е тези машини да бъдат на нормални цени, за да не бъдат отблъскани клиентите. Всичко това обаче не означава окончателно отказване от дизела, предава Automedia.bg.

„Положението е различно във всеки един сегмент. Когато стартирахме продажбите на кросоувъра C-HR, решихме да не предлагаме дизел. Днес 77% от неговите продажби в Европа са на хибридната версия, като във Франция този показател е 90%. Явно това е бъдещето, но в същото време дизелът е необходим за модели като Land Cruiser, който се предлага с двигател, отговарящ на стандарта Euro 6.2”, обяснява Ван Зил. 

Директорът на Toyota за Европа допълни, че именно за по-големите модели е лесно да се осигури цялата технология, пречистваща дизеловото гориво. За малките обаче е трудно, тъй като тя ще повиши цената им и ще ги направи неконкуретноспособни. Затова и Ван Зил е на мнение, че Toyota няма да предложи нов дизелов двигател за малките си автомобили.

„През 2015 г. дизеловите ни модели заемаха 25% от пазара ни в Европа. Година по-късно техният дял е 15%, а в страните като Италия, например, е едва 7%. Изискванията за екология също става по-строги, така че дизелът постепенно остава на заден план”, каза още топ мениджърът.

Ван Зил разкри също, че първият изцяло електрически автомобил на марката най-вероятно ще бъде SUV или премиум модел, тъй като в тези сегменти печалбата е много по-висока, докато за малките коли тази технология все още е много скъпа.

„Трябва да създадем нов бизнес модел за малките автомобили (сегмент А), тъй като при тях всичко е фокусирано върху разходите. А това може да стане само, ако сегашните технологии поевтинеят”, коментира още шефът на Toyota за Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:35 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още